Nejnovější články

M20160430

Jasný meteor nad západními Čechami

30. květen 2016 - V sobotu 30. dubna 2016 ve 23:15 středoevropského letního času (SELČ) mohli lidé zejména ze západní části České republiky a jihovýchodu Německa spatřit na noční obloze výrazný meteor. Zachytila jej i kamera Hvězdárny a planetária Plzeň.

Space_Shuttle_Columbia

Rekordy a zajímavosti programu Space Shuttle

25. květen 2016 - Americký kosmický program Space Shuttle za dobu své aktivní existence dosáhl celé řady různých prvenství či jiných zajímavých výsledků. Pojďme se společně podívat alespoň na některé z nich.

Kelly

Scott Kelly – nejslavnější astronaut současnosti

20. květen 2016 - Americký astronaut a pilot Scott Joseph Kelly nedávno získal pozornost medií po celém světě poté, co úspěšně absolvoval svůj celoroční pobyt ve vesmíru. Díky tomu se dostal do povědomí i široké veřejnosti a udělal tím kosmonautice velkou reklamu. Kelly má však na svém kontě i mnoho dřívějších povedených misí a jeho kariéra astronauta je doslova ukázková.

Makemake

Hubble objevil měsíc u Makemake

16. květen 2016 - Trpasličí planeta Makemake neobíhá Slunce v mrazivých dálavách své oběžné dráhy sama, Hubbleův kosmický dalekohled objevil jejího průvodce, měsíček s průměrem asi 160 kilometrů, provizorně označený MK 2. Objev byl učiněn na snímcích, pořízených v polovině dubna 2015, k oznámení objevu však došlo až na konci dubna letošního roku.

Jindřich_Svoboda_(1884-1941)

Květnové výročí: Prof. PhDr. Jindřich Svoboda

10. květen 2016 - Letošního 12. května uplyne 75 let od úmrtí českého astronoma, matematika a geodeta Jindřicha Svobody, který se výrazně zasloužil o rozvoj československé geodézie a meteorické astronomie.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce