Nejnovější články

Stvolny2

Zářijové pozorování v Manětínské oblasti tmavé oblohy

2. září 2015 - Ani v září nemůže chybět pro zájemce z řad široké veřejnosti pozorování v Manětínské oblasti tmavé oblohy (MOTO). Tentokrát proběhne opět u obce Stvolny na Manětínsku.

NASA_APL_SwRI

Proč už není Pluto planetou

26. srpen 2015 - Nedávný průlet sondy New Horizons kolem Pluta opět rozvířil stále živou debatu o tom, proč již toto těleso nezahrnujeme do kategorie planet. Pojďme si shrnout, jaké události a souvislosti k tomuto rozhodnutí vedly.

IMG_1603_POL_m

Jasný meteor

20. srpen 2015 - 12.8.2015 nastávalo maximum meteorického roje Perseid. V tento den se všichni účastníci astronomického praktika věnovali pozorování meteorů. Zároveň bylo několik fotoaparátů namířeno na oblohu a některým z nich se podařilo zaznamenat výrazný bolid.

Bublinka1m

Fotografie planetární mlhoviny Bublinka

17. srpen 2015 - Hned první noc na Letním astronomickém praktiku jsme pořídili fotografii slabé mlhoviny NGC 7635 v souhvězdí Cassiopei, zvané podle svého vzhledu Bublinka.

Tento článek je umístěn na webu o letním astronomické praktiku

bažantnice_slider

Srpnové pozorování v Manětínské oblasti tmavé oblohy

11. srpen 2015 - Po velkém červencovém úspěchu pozorovací akce v Manětínské oblasti tmavé oblohy (MOTO), jsme pro vás v srpnu připravili pozorování další.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce