Nejnovější články

Krouzek - pozorovani pred budovou

Astronomické kroužky v Plzni zahajují činnost

16. září 2016 - Plzeňská pobočka Hvězdárny v Rokycanech a Plzni se snaží navázat na předchozí činnosti, které v minulých letech zajišťovala Hvězdárna a planetárium Plzeň.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zářijové výročí: Josef Maximilián Petzval

16. září 2016 - Letošního 19 září uplyne 125 let od úmrtí slovenského fyzika, matematika a také vynálezce Josefa Maximiliána Petzvala, který největších úspěchů dosáhl na poli optiky.

IMG_4530_v

Popis Expedice 2016

7. září 2016 - Letos se již po sedmnácté sešla skupina zájemců o astronomii v areálu fotbalového hřiště u malé obce Bažantnice na severním Plzeňsku, aby zde prožila dva týdny na poněkud netradičním táboře. Hlavní část odborného programu se zde totiž odehrává v době, kdy účastníci jiných táborů sladce spí.

Tento článek je umístěn na webu o letním astronomické praktiku

Číst dál >>

V0006356 William Hyde Wollaston. Mezzotint by W. Ward, 1824, after J.

Srpnové výročí: William Hyde Wollaston

3. srpen 2016 - Šestého srpna uplyne již 250 let od narození anglického lékaře, fyzika a chemika W. H. Wollastona. Zřejmě nejvíc je znám jako objevitel palladia a rhodia, ale šíře jeho zájmů byla mnohem širší.

den01-IMG_4386u

Letní astronomické praktikum 2016

27. červenec 2016 - Ve dnech 25. července až 7. srpna 2016 probíhá v areálu fotbalového hřiště v Bažantnici další ročník Letního astronomického praktika – Expedice 2016. O tom, jak akce probíhá, se můžete dočíst v expedičním deníku, který je aktualizován každý den přímo účastníky praktika.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce