Nejnovější články

Apollo-Sojuz

Kosmické závody: důsledek studené války? (8 .díl)

16. leden 2019 - Rozsáhlá práce, věnující se politickým vlivům na soupeření mezi USA a SSSR na poli kosmonautiky v době tzv. studené války.

La Palma

Pozorování jižních souhvězdí na La Palmě

19. prosinec 2018 - La Palma je jeden z Kanárských ostrovů, asi 400 km vzdálený od Afriky. Patří mezi nejlepší astronomická stanoviště na světě. Pro návštěvníky je La Palma známa především velmi příjemným klimatem. Slunce a ideální teplota na turistiku bez otravného hmyzu jsou hlavními lákadly této destinace.

Tento článek je umístěn na webu o odborné činnost Hvězdárny a planetária Plzeň

Apollo_1

Kosmické závody: důsledek studené války? (7 .díl)

6. prosinec 2018 - Rozsáhlá práce, věnující se politickým vlivům na soupeření mezi USA a SSSR na poli kosmonautiky v době tzv. studené války.

maxresdefault

Kosmické závody: důsledek studené války? (6 .díl)

5. listopad 2018 - Rozsáhlá práce, věnující se politickým vlivům na soupeření mezi USA a SSSR na poli kosmonautiky v době tzv. studené války.

GeostacionarniDruzice_20181010_300

Pozorování geostacionárních družic

17. říjen 2018 - Družice na geostacionární dráze se nachází ve vzdálenosti 35 800 km nad zemským rovníkem. V této výšce trvá družici oběh 23 hodin a 56 minut, což je stejná úhlová rychlost jako rotace Země. Pozorovateli se potom zdá, že se družice nachází na stále stejném místě na obloze.

Tento článek je umístěn na webu o odborné činnost Hvězdárny a planetária Plzeň

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce