Nejnovější články

bolid1

Dopadly nedaleko Sedlčan meteority?

22. březen 2017 - V brzkých ranních hodinách 27. února 2017 rozzářil oblohu nad jihozápadními Čechami bolid, který byl jasnější než Měsíc v úplňku. Pohyboval se severovýchodním směrem a pozorovatelný přestal být západně od Příbrami. Podle výpočtů zřejmě malá část tělesa průlet atmosférou „přežila“ a dopadla až na zemský povrch.

IMG-3889-v

Polostínové zatmění Měsíce 10.2.2017

10. únor 2017 - V noci z pátku na sobotu 10./11. 2. 2017 nastane polostínové zatmění Měsíce. Zatmění začíná již před páteční půlnocí, ale pozorovatelné maximum, kdy by mělo být patrné ztmavnutí severovýchodního okraje měsíčního disku, lze očekávat až po půlnoci, kolem 1:44 středoevropského času (SEČ).

14

Meteorit Innisfree: 40 let od dopadu

3. únor 2017 - Začátkem února si připomeneme 40 let od dopadu třetího meteoritu, který dostal přízvisko „s rodokmenem“. Malá část meziplanetární hmoty se tehdy střetla se Zemí a její zbytky skončily v kanadské provincii Alberta v blízkosti městečka Innisfree. Právě podle něj dostal meteorit své jméno.

091305

U Zruče nad Sázavou dopadly meteority

16. prosinec 2016 - V časných ranních hodinách 7. prosince 2016 mohli náhodní svědci zaznamenat na obloze bolid, který dosáhl jasnosti úplňkového Měsíce a projevil se i zvukovými efekty. Protože byl zaznamenán také kamerami Evropské bolidové sítě, podařilo se o něm získat řadu podrobných informací.

hawley

Prosincové výročí: Steven Alan Hawley

8. prosinec 2016 - V pondělí 12. prosince 2016 oslaví šedesáté páté narozeniny americký astronom a astronaut Steven Alan Hawley. Zúčastnil se dohromady pěti vesmírných misí, díky kterým strávil v kosmickém prostoru celkem více než 32 dní.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce