Nejnovější články

Hubble in orbit

HST již 25 let na oběžné dráze

24. duben 2015 - Dne 24. dubna uplyne již 25 let od vypuštění Hubbleova kosmického dalekohledu (HST). Splnil se tak sen mnoha astronomů i techniků. Vysláním HST na oběžnou dráhu totiž došlo k výraznému kvalitativnímu skoku v rozvoji poznání vesmíru, a to jak blízkého, tak i vzdáleného. Množství takto získaných informací je dodnes naprosto dominantní ve srovnání s ostatními pozemskými astronomickými přístroji.

Cepheus2

Cefeus (Cepheus), Cep

21. duben 2015 - Cefeus byl mytologický král Etiopie. Jeho království však nebyla Etiopie, jak ji známe dnes. Název Etiopie má řecký původ a znamená „země černých.“ Ve starověku pod termín Etiopie patřilo veškeré africké území na jih od Egypta.

g2-cloud

Oblak G2 přežil těsný průlet okolo supermasivní černé díry

15. duben 2015 - Jen málokdy mají astronomové možnost pozorovat děje ve vzdáleném vesmíru tak říkajíc v reálném čase. V takových situacích se ovšem ukazuje, že zdánlivá statičnost vesmíru ve velkých vzdálenostech je opravdu jen zdání a že vesmír je fascinující a dynamický všude tam, kam oko nebo jakýkoli jiný detektor elektromagnetického záření dohlédne.

x-15-6

Suborbitální kosmonauti

13. duben 2015 - Zdá se vám nadpis článku poněkud zvláštní? Myslíte si, že aby se člověk stal kosmonautem, musí se dostat minimálně na oběžnou dráhu Země? Jak je to s definicí pojmu kosmonaut a zda existují lidé, kteří se tak nazývají a přitom oběžné dráhy nedosáhli, se pokusíme rozebrat v následujícím textu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jarní pozorovací víkend 2015

8. duben 2015 - Hvězdárna a planetárium Plzeň připravila další z astronomických pozorovacích víkendů. Uskuteční se 24. – 26.4.2015 na hvězdárně v Rokycanech.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce