Nejnovější články

MOTO

Manětínská oblast tmavé oblohy podruhé

29. červenec 2015 - Příspěvková organizace Hvězdárna a planetárium Plzeň již řadu let pořádá na různých místech Plzně veřejná astronomická pozorování. Světelné podmínky v blízkosti města však nejsou příliš příznivé a umožňují sledování pouze výraznějších astronomických objektů. V letošním roce proto organizace svoji nabídku pro veřejnost rozšířila i do lokalit ležících mimo město. Zájemcům se tak značně rozšířila nabídka pozorovatelných vesmírných objektů.

A005_C007_05016I

Rakety na více použití

24. červenec 2015 - „Pokud někdo vymyslí, jak opakovaně používat rakety stejně efektivně jako letadla, vesmír se pro nás stane přístupnější za stonásobně menší cenu. Takový znovupoužitelný prostředek zatím nikdo nevyrobil. Jednalo by se o vskutku fundamentální průlom, potřebný k revoluci v dosahování vesmíru.“ Taková jsou slova Elona Muska, zakladatele a momentálního ředitele společnosti SpaceX.

ladee-spacecraft-moon-illustration

Prachový obal Měsíce

21. červenec 2015 - Mnohdy se můžeme dočíst, že Měsíc nemá žádnou atmosféru. Ve skutečnosti existuje atmosféra Měsíce, ovšem je téměř srovnatelná s vakuem. Kromě plynných částic se však v okolí Měsíce vyskytuje i prach, a také na něj se zaměřila nedávná mise americké měsíční sondy LADEE.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zájezd na sever Moravy a do Polska

17. červenec 2015 - Hvězdárna v Rokycanech a Hvězdárna a planetárium Plzeň spojily své síly a zorganizovaly další ze série pravidelných zájezdů za (nejen) astronomickými zajímavostmi. Tentokrát se účastníci podívali zejména do Ostravy a okolí polského města Krakov.

ID_H003_Campo_del_Cielo_7859

Krádež meteoritů

14. červenec 2015 - Policie obvinila čtyři muže za pokus o krádež více než tuny meteoritů v provincii Chaco v Argentině. Při namátkové kontrole dálniční policie bylo nalezeno přes 200 velkých meteoritů, ukrytých pod sedadly nákladního auta.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce