Nejnovější články

Asteroids_passing_Earth

Těsné přiblížení planetky 2013 TX68

11. únor 2016 - I když kolem naší planety pravidelně prolétá v různých vzdálenostech velké množství těles, je určitá šance, že průlet planetky 2013 TX68 bude přece jen v jistém ohledu výjimečný.

Feoktistov-http--bucharsky.ru

Únorové výročí: Konstantin Petrovič Feoktistov

5. únor 2016 - Letošního 7. února uplyne 90 let od narození sovětského vědce, konstruktéra a kosmonauta Konstantina Feoktistova. Jako vedoucí projektant se významnou měrou podílel na vzniku většiny sovětských kosmických lodí.

Cairo-Calendar

Proměnnost hvězdy Algol znali již ve starém Egyptě

4. únor 2016 - Vědecký tým z Univerzity v Helsinkách po statistické analýze staroegyptského kalendáře odvodil, že tehdejší astronomové znali proměnnost hvězdy Algol.

obloha2

Aktuální noční obloha v únoru 2016

1. únor 2016 - Večerní únorová obloha je velmi zajímavá, neboť její noc je stále ještě poměrně dlouhá a dává vyniknout výrazným souhvězdím zimní oblohy. Tato souhvězdí obsahují některé jasné astronavigační hvězdy a řadu zajímavých objektů. Zimní souhvězdí se nachází dostatečně vysoko nad jihovýchodním až jižním obzorem.

Churanov_EN190116_183510_detail_sipka

Velmi jasný bolid nad Rakouskem

28. leden 2016 - V úterý 19. ledna 2016 ve večerních hodinách oblohu nad Rakouskem rozzářil průlet velmi jasného bolidu. Protože jej mimo jiné zaznamenaly i kamery Evropské bolidové sítě, podařilo se tento jev velmi dobře zdokumentovat.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce