Nejnovější články

kenbowersox

Listopadové výročí: Kenneth Dwane Bowersox

10. listopad 2016 - Dne 14. listopadu 2016 oslaví 60. narozeniny bývalý americký vojenský letec a astronaut Kenneth Dwane „Sox“ Bowersox. Účastnil se pěti letů do vesmíru a celkově strávil na oběžné dráze Země více než 211 dní.

graf

Pozorování meteorů na Expedici 2016

12. říjen 2016 - Expedice 2016 se konala z důvodu nevhodné fáze Měsíce mimo maximum Perseid a počasí také nebylo příliš příznivé. Přesto se podařilo shromáždit bezmála dva tisíce záznamů o meteorech.

henry-cavendish-1

Říjnové výročí: Henry Cavendish

6. říjen 2016 - V pondělí 10. října 2016 uplyne již 285 let od narození anglického fyzika a chemika Henryho Cavendishe, který je považován mimo jiné za objevitele vodíku. Sám Cavendish jej však označoval jako „hořlavý vzduch“.

Krouzek - pozorovani pred budovou

Astronomické kroužky v Plzni zahajují činnost

16. září 2016 - Plzeňská pobočka Hvězdárny v Rokycanech a Plzni se snaží navázat na předchozí činnosti, které v minulých letech zajišťovala Hvězdárna a planetárium Plzeň.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zářijové výročí: Josef Maximilián Petzval

16. září 2016 - Letošního 19 září uplyne 125 let od úmrtí slovenského fyzika, matematika a také vynálezce Josefa Maximiliána Petzvala, který největších úspěchů dosáhl na poli optiky.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce