Nejnovější články

zatmeni-20_3

Částečné zatmění Slunce 20. března 2015

3. březen 2015 - V březnu bude z území České republiky pozorovatelné částečné zatmění Slunce. Úkaz nastane v pátek 20. 3. v dopoledních hodinách a sluneční disk bude v době maxima zakryt téměř ze 75 procent. Hvězdárna a planetárium Plzeň připravuje v rámci projektu EHMK 2015 „Hvězdy nad Plzní“ veřejné pozorování tohoto zajímavého úkazu.

obloha 3.3.2015 kopie

Aktuální noční obloha v březnu 2015

2. březen 2015 - Hlavní úkaz měsíce března se odehraje tentokrát na denní obloze. Bude se jednat o částečné zatmění Slunce. Během března se také délka noci vyrovnává s délkou dne a ten se bude i nadále prodlužovat. Na večerní obloze jsou nad jihozápadním obzorem ještě viditelná podzimní souhvězdí, která ale velmi brzy zapadají. Nad jižním a později i jihozápadním obzorem nalezneme výrazná souhvězdí zimní oblohy pozvolna se přesouvající k západnímu obzoru. Souhvězdí jarní oblohy postupně vychází nad východním obzorem již v průběhu večera.

gubarev

Zemřel Alexej Alexandrovič Gubarev

27. únor 2015 - V sobotu 21. února zemřel ve věku 83 let bývalý sovětský kosmonaut Alexej Gubarev, velitel kosmické lodi Sojuz 28, v níž letěl také první československý kosmonaut Vladimír Remek.

dr-lewis-swift

Únorové výročí: Lewis A. Swift

24. únor 2015 - Jméno tohoto amerického amatérského astronoma je nejvíce zmiňováno díky objevu komety 109P/Swift-Tuttle, což je mateřské těleso meteorického roje Perseid. Swift ale za svůj dlouhý život objevil neuvěřitelné množství dalších astronomických objektů.

Q2_5h_m

Fotografie komety C/2014 Q2 (Lovejoy)

18. únor 2015 - Po několika týdnech, kdy bylo zataženo nebo rušil Měsíc, se nám podařilo znovu vyfotografovat kometu. Kometa je již výrazně slabší a menší. Ohon již očima viditelný není.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce