Nejnovější články

091305

U Zruče nad Sázavou dopadly meteority

16. prosinec 2016 - V časných ranních hodinách 7. prosince 2016 mohli náhodní svědci zaznamenat na obloze bolid, který dosáhl jasnosti úplňkového Měsíce a projevil se i zvukovými efekty. Protože byl zaznamenán také kamerami Evropské bolidové sítě, podařilo se o něm získat řadu podrobných informací.

hawley

Prosincové výročí: Steven Alan Hawley

8. prosinec 2016 - V pondělí 12. prosince 2016 oslaví šedesáté páté narozeniny americký astronom a astronaut Steven Alan Hawley. Zúčastnil se dohromady pěti vesmírných misí, díky kterým strávil v kosmickém prostoru celkem více než 32 dní.

kenbowersox

Listopadové výročí: Kenneth Dwane Bowersox

10. listopad 2016 - Dne 14. listopadu 2016 oslaví 60. narozeniny bývalý americký vojenský letec a astronaut Kenneth Dwane „Sox“ Bowersox. Účastnil se pěti letů do vesmíru a celkově strávil na oběžné dráze Země více než 211 dní.

graf

Pozorování meteorů na Expedici 2016

12. říjen 2016 - Expedice 2016 se konala z důvodu nevhodné fáze Měsíce mimo maximum Perseid a počasí také nebylo příliš příznivé. Přesto se podařilo shromáždit bezmála dva tisíce záznamů o meteorech.

henry-cavendish-1

Říjnové výročí: Henry Cavendish

6. říjen 2016 - V pondělí 10. října 2016 uplyne již 285 let od narození anglického fyzika a chemika Henryho Cavendishe, který je považován mimo jiné za objevitele vodíku. Sám Cavendish jej však označoval jako „hořlavý vzduch“.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce

• Nejsou žádné plánované události.