Nejnovější články

Malý-krab

Asterismy 8 – Kasiopeja (podruhé)

28. květen 2015 - Další pohled na asterismy v souhvězdí Kasiopeji by se dal nazvat „Matematika pro první třídu a mořské potvory“. Vzpomenete si ještě na desky s rozstříhanými písmenky a číslicemi, které jsme jako prvňáčci vláčeli v aktovce do školy a domů a do školy a domů?

IMG_2972 - upravený

Jezuitská hvězdárna v Litoměřicích

25. květen 2015 - Slavnostní uvedení jezuitů do Litoměřic se konalo v lednu roku 1631. Posléze zde byl postupně vybudován objekt koleje se seminářem a gymnáziem (dokončen definitivně až v roce 1770) a kostela Zvěstování Panně Marii (vysvěcen v roce 1731).

045

S Hvězdárnou a planetáriem Plzeň pod tmavou oblohu

21. květen 2015 - Ve čtvrtek 7. května proběhl první výjezd astronomů Hvězdárny a planetária Plzeň pod tmavou oblohu Manětínska. Při něm měli návštěvníci možnost spatřit objekty vzdáleného vesmíru ve velkém dalekohledu a pod tmavou oblohou. Tedy odlišný druh pozorování, než na jaký se H+P Plzeň zaměřuje při pozorováních pro veřejnost v ulicích Plzně, kdy jsou pozorovány zejména jasné objekty Sluneční soustavy.

Messerschmid

Ernst Willi Messerschmid

18. květen 2015 - Letošního 21. května oslaví kulaté 70. narozeniny německý fyzik a astronaut Ernst Willi Messerschmid. Na oběžnou dráhu Země se vypravil jen jednou, a to při americké misi STS-61-A.

hvězdy

Proč není noční nebe světlé, když je ve vesmíru tolik hvězd?

14. květen 2015 - Myšlenka, že v každém směru, kam se podíváme, je nějaká hvězda, a tudíž by celé noční nebe mělo svítit, vešla ve známost jako Olbersův paradox. Proč tedy nebe ve skutečnosti nesvítí?

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce