Nejnovější články

logo-hvezdarna

Hvězdárna a planetárium Plzeň končí

27. červen 2016 - Příspěvková organizace Hvězdárna a planetárium Plzeň končí svoji činnost k 30. 6. tohoto roku. Tím bude uzavřena jedna etapa samostatné existence této astronomické instituce. Proč tomu tak je, není otázka na nás. A co bude dál, zatím také není definitivně rozhodnuto.

Heysen Trail

Fotogalerie raketoplánů

22. červen 2016 - Raketoplány patřily mezi velmi fotogenické stroje, ostatně jako většina kosmické techniky. Na rozdíl od jiných kosmických dopravních prostředků lákaly svým neobvyklým vzhledem, jenž kombinoval prvky letadel a raket. Také díky tomu vzniklo obrovské množství snímků, které zachytily raketoplány v nejrůznějších situacích. Pojďme se společně pokochat výběrem alespoň malého zlomku z nich.

Expedice_letacek_2016

Letní astronomické praktikum 2016

20. červen 2016 - Podobně jako v minulých letech, i letos připravujeme na období letních školních prázdnin již tradiční letní astronomické praktikum – Expedici 2016, které navazuje na celoroční činnost astronomických kroužků. Letní pozorovací praktikum je určeno zejména pro začínající mladé zájemce o pozorovací astronomii a pro pozorovatele, kteří jsou aktivní celoročně.

merbold_ulf

Červnové výročí: Ulf Dietrich Merbold

16. červen 2016 - V červnu oslaví 75 narozeniny německý fyzik a kosmonaut Ulf Merbold. Během své aktivní kariéry uskutečnil tři kosmické lety, při kterých pobýval na palubě dvou raketoplánů, dvou kosmických lodí Sojuz i orbitální stanice Mir.

image_3227_2e-Mars-South-Pole

Objeveny důkazy o ledových dobách na Marsu

13. červen 2016 - Vědecký tým z Jihozápadního výzkumného ústavu (Southwest Research Institute - SwRI) objevil důkazy ledových dob, zaznamenané v ledových vrstvách, uložených v severní polární čepičce Marsu. Byla při tom využita data z radaru a z kamer americké sondy Mars Recoinnaissance Orbiter. Ledové doby na Marsu jsou podle všeho řízeny obdobnými procesy, jako ledové doby na Zemi. Jde o vlivy dlouhodobých cyklů, během nichž se mění parametry oběžné dráhy a sklon rotační osy planety. To ovlivňuje množství sluneční energie, dopadající do různých planetografických šířek.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce

• Nejsou žádné plánované události.

Telefon: 377 388 400