Nejnovější články

den01-IMG_4386u

Letní astronomické praktikum 2016

27. červenec 2016 - Ve dnech 25. července až 7. srpna 2016 probíhá v areálu fotbalového hřiště v Bažantnici další ročník Letního astronomického praktika – Expedice 2016. O tom, jak akce probíhá, se můžete dočíst v expedičním deníku, který je aktualizován každý den přímo účastníky praktika.

John_Glenn_Portrait

Červencové výročí: John Herschel Glenn mladší

15. červenec 2016 - Letošního 18. července se dožívá těžko uvěřitelných devadesáti pěti let John Glenn, třetí Američan, který vzlétl do kosmického prostoru a první z nich, který se dostal na oběžnou dráhu kolem Země.

logo-hvezdarna

Hvězdárna a planetárium Plzeň končí

27. červen 2016 - Příspěvková organizace Hvězdárna a planetárium Plzeň končí svoji činnost k 30. 6. tohoto roku. Tím bude uzavřena jedna etapa samostatné existence této astronomické instituce. Proč tomu tak je, není otázka na nás. A co bude dál, zatím také není definitivně rozhodnuto.

Heysen Trail

Fotogalerie raketoplánů

22. červen 2016 - Raketoplány patřily mezi velmi fotogenické stroje, ostatně jako většina kosmické techniky. Na rozdíl od jiných kosmických dopravních prostředků lákaly svým neobvyklým vzhledem, jenž kombinoval prvky letadel a raket. Také díky tomu vzniklo obrovské množství snímků, které zachytily raketoplány v nejrůznějších situacích. Pojďme se společně pokochat výběrem alespoň malého zlomku z nich.

Expedice_letacek_2016

Letní astronomické praktikum 2016

20. červen 2016 - Podobně jako v minulých letech, i letos připravujeme na období letních školních prázdnin již tradiční letní astronomické praktikum – Expedici 2016, které navazuje na celoroční činnost astronomických kroužků. Letní pozorovací praktikum je určeno zejména pro začínající mladé zájemce o pozorovací astronomii a pro pozorovatele, kteří jsou aktivní celoročně.

Kdo jsme

Organizace, vlastnící astronomickou techniku, pomocí které dokáže nahlédnout do blízkého i vzdáleného vesmíru, a předvést zájemcům fascinující svět kolem nás.

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

Nejbližší akce