Sedmiletého chlapce údajně zasáhl meteorit

Toto je 24. článek z 32 ze série Zajímavosti o meteorech

Začal silně plakat a jeho otec Wayne zjistil, že má ošklivou ránu na hlavě, která naštěstí příliš nekrvácela. Chlapec se brzy uklidnil a chtěl si jít zase hrát, ale otec jej raději vzal do nemocnice na ošetření a pozorování. Nechtěl poranění hlavy zanedbat, protože Steven trpí jistou formou autismu. Lékař ránu vydesinfikoval a stáhl třemi malými sponkami.

LoxahatcheePoté se otec vrátil na příjezdovou cestu a pátral po možné příčině úrazu. Uvažoval o tom, jestli se Steven nezranil sám během hry, nebo zda jej nemohl zasáhnout například odpálený golfový míček či nějaký předmět uvolněný z letadla. Prohledal okolí místa, kde se chlapec v momentě incidentu pohyboval a narazil na jednu zvláštnost. Na cestě k domu, v oblasti o průměru necelý metr, leželo několik drobných kamínků, které se na první pohled odlišovaly od ostatních. Největší z nich byly asi o velikosti hrášku. V tu chvíli Wayna napadlo, že by se mohlo jednat o meteority, které sem dopadly a přitom způsobily Stevenovo poranění. Sesbíral je a odnesl na Floridskou Atlantskou univerzitu (Florida Atlantic University) k bližšímu prozkoumání. Zde zjistili, že objekty jsou kovové a vykazují magnetickou aktivitu. K ověření, zda opravdu pocházejí z meziplanetárního prostoru, však škola neměla potřebné vybavení. Wayne Lippard je proto chce nechat podrobit dalšímu, podrobnějšímu, výzkumu. O tom, že nalezené předměty jsou meteority, je však přesvědčen.

Zda se opravdu jedná o meteority, pokus o podvod nebo „novinářskou kachnu“ se dá těžko posoudit. Dostupných informací je poměrně málo a nedají se spolehlivě ověřit. Popis události vyšel jen na některých zpravodajských (případně bulvárních) stránkách, nikoli na odborných webech, což nepůsobí příliš věrohodně. Nikde se také nepíše o tom, že by byl v té době nad Floridou pozorován nějaký jasný objekt na obloze.

Když zapátráme v minulosti, zjistíme, že podobných zásahů člověka meteoritem se už mělo odehrát údajně minimálně několik desítek. Problém je v tom, že téměř nikdy nebyly doloženy z dostatečně seriózních zdrojů. Podrobnosti si můžete přečíst v článku „Mohou meteority zabíjet?“ Bude asi nejlepší, když tento případ uzavřeme konstatováním, že jako možného viníka nehody nemůžeme meteorit zcela jednoznačně vyloučit, ale nezdá se to příliš pravděpodobné.

Použité zdroje:

Navigace v sérii<< Země se srazila s malou planetkouVědci nalezli mateřské těleso Čeljabinského meteoritu >>