Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Pořady a pozorování pro školy hvězdárna Rokycany

Hvězdárna v Rokycanech nabízí všem školám celou řadu nejrůznějších výukových pořadů. Tato představení jsou sestavena tak, aby přiměřeným způsobem doplňovala a názorně předváděla moderní představy o planetě Zemi, sluneční soustavě i vesmíru.

Pořady vycházejí z Rámcových vzdělávacích programů a jsou prezentovány atraktivním způsobem za pomoci audiovizuální techniky. Důraz je kladen na praktické zkušenosti žáků, popis základních jevů ve světě kolem nás a také na prezentaci současných vědeckých poznatků. Všemi pořady provází moderátor s astronomickým vzděláním, k některým našim představením jsou k dispozici metodické materiály pro pedagoga a drobné upomínkové předměty pro žáky.
Pro děti od pěti do osmi roků, tj. pro předškoláky a děti prvních a druhých ročníků základních škol, máme připraveny speciální pořady, jejichž součástí je astronomická pohádka o nebeských tělesech a ukázka vybraných souhvězdí, Měsíce i planet. Každé představení trvá přibližně jednu hodinu.

mateřské školy
základní školy
střední školy
Pozorování oblohy

Kromě teoreticky zaměřených lekcí nabízíme i možnost pozorování. Žáci si mohou dalekohledem prohlédnout Slunce, kde uvidí sluneční skvrny, erupce a další úkazy. V případě zájmu je možnost uskutečnit i noční pozorování. Zde se jedná v první řadě o pozorování Měsíce a planet Sluneční soustavy. Omezení spočívá v počasí, neboť bez jasné oblohy pozorovat nelze. Kromě toho je potřeba zvážit viditelnost objektů v daný čas, proto je nutné se předem domluvit na vhodné době.

Jak objednat?

Pořady a pozorování můžete objednat osobně, telefonicky, nebo e-mailem.

Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Galerie

Nejbližší události